Hürriyet

6 Nisan 2016 Çarşamba

Para Arzı Manyaklığı

Merhaba arkadaşlar..Bir kaç gündür yazılara ara vermek durumun da kaldım o yüzden özürlerimi sunuyorum sizlere. Malum ülkemiz de dünya da bi tüketim talebi aldı başını gidiyor, nereye baksak nereye gitsek aynı şeyler farklı isimler altın da çoğalıyor. Bunlardan markalaşanlar yırttım gözüyle bakıp bir sonra ki üretim de kalitesizliğe gidiyor bunu da klasikçiler gibi kişisel çıkar veya neo iktisatçılar gibi fayda üzerinden değerlendiriyoruz. Ve biz almaya da hala devam ediyoruz ödediğimiz ücret marka ama üretilen yer asya ülkeleri çin hindistan gibi. Orada zaten iş hukuku diye bisey de olmadığı için eli bir şeyler tutabilen herkes emekçi oluyor malesef. Neyse orada üretim maliyet max 5 dolar kişiye ödenen ücret günde max 5 veya 10 dolar onun avrupa pazarına gelmesi de 5 dolar ve satılması 100 dolar o da minunumlardan hesaplarsak.  1992 yılın da amerika başkanlık kampanyası sırasında bill clinyon'ın ofisinin duvarında 'işte bu ekonomi, aptal ' yazıyordu arkadaşlar ve amerika özellikle 90 sonrasi ekonomiyi kendi lehine öyle çevirdi ve küreselleşti  ki adamlar gözlerimizin önünde resmen herkesi yedi bitirdi. Ama yasal olarak sorun yok bize ne biz sunduk siz yaptınız veya aldınız dediler veya derler. Bizler ise kendi ülkemiz için ele alırsak partilerimiz iktidarı elde etmek için ekonomik büyümeyi artırma, enflasyonu düşürme, yoksulluğu ortadan kaldırma gibi sözler vaatler verip iktidar ele geçtikten sonra verdikleri sözler için ilk önce alacaklarını yapıp sonra o sözlerin bir kısmını yaparlar ve böylelikle ülke 10 yıl da reel anlamda %1 anca büyür..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder