Hürriyet

14 Ağustos 2016 Pazar

' Nada'ya Tokyo '

Mutlu pazarlar dostlar... Nada'ya yazılarımın Tokyo devamını bir an önce bitirmek istiyorum artik. Çok karışık bir yer olduğunu daha önce de bahsetmistim. Japonlar herşeyiyle kendilerine ait ama küresel bir dünya kurmuşlar. Bunu ilkokulda coğrafya dersinde bile görebilirsin. Kendi ürünlerini görünmez bir üstünlükle bize yansıttıklari icin saygiyi hakediyorlar. Yolculuğum Istanbul (atatürk) havaalanindan Tokyo narita havaalaninaydi. Narita havaalani pasifik okyanusu üzerine yapılmış dünyanin en çılgın projelerinden biri benim icin. Bu da beni ayri heyecanlandiriyordu. Hem korku hem heyecan. Ayni zevk ve haz gibi bunlarda farkli. Istanbul Dan 13 saat ile giderken dönüş 11 saat sürdü. 13 saat havada bulutlarin üstünde yıldızlarin altinda olmak inanilmaz. Ve thy personeli cabin memurundan pilotuna hepsi hak ettikleri yerdeler. Inis sirasinda tek Ben alkisladim sanirim onlari :) japonya da vise yok. Sadece giris de bir form dolduruyorsunuz 5dk icinde özgür olarak havaalanindan ayriliyorsunuz. Hersey düzen ve sistem icinde. Kadinlar ve erkekler inanilmaz kibarlar ama turist oldugum icin de olabilir bu. Çok özgür olduklarini söyleyebilirim. Polislerin pek olmadigi ( olsada pek bi etkisi olmayabilir ) bir ülke. Ulasim icin gelmeden hazirlik yapmak lazim. Gereksiz pahali ve Gereksiz güzel. Yemek icin et haric her sey yenilebilir. Tabi böcek flan korkunuz yoksa. Yemekler ve icecekler ulasima göre daha ucuz. Hosteller de öyle. Tavsiye edeceğim yerler Tokyo merkeze 20 dk mesefa olan Istanbulun sultanahmeti tarzinda düşünebilecwğiniz asakusa bölgesi. Burada cok turist oldugu icin konaklama daha mantiklidir. Sonrasi şehrin ulasimini çözdükten sonra keyfini cikarmak kaliyor. Ikinci defa gideceğim yer olarak notlarimda. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder