Hürriyet

30 Aralık 2015 Çarşamba

Küçükken Anlardım..

90'larda doğup büyüdükten sonra insanın o zaman inandığı şeylere çok kolay bir şekilde kapıldığını şuan daha iyi anlıyorum. Büyüklerimizin bize efsane diye anlattığı kişiler onların okumadan görmeden bilmeden sadece ideallerini yansıttığı için efsane olarak gördüklerinden ibaretti. Bizlerin de onların anlattıklarına inanmaktan başka bir yol yoktu o zamanlar. Bende öyle yapıp bazı kişilere yaklaşık 16  yaşıma kadar falan inandım bazılarını da vatan haini olarak gördüm. Ama şimdilerde görüyorum ki kim ne yaptıysa kendi idealleri veya menfaatleri için yapmış. Şimdi anlıyorum ki bazı kişiler kurumlar kendini doğru gösterip diğer tarafın yanlış olduğuna çok kolay inandırmış. Ben onlara doğru veya yanlış demiyorum. Hukuk düzenine kim başkaldırırsa o yanlıştır da demiyorum. Çünkü adaletin hukuk'un temelleri doğru atılmamış bir saçma düzine yasalardan ibaret olduğunu düşünürsek ki öyle haliyle kim o yanlış veya kim bu doru diyebilir? Anlamadığım nokta şu gerçekten demokrasi istiyorsak karşıt görüşlü kesimler neden bir araya gelemiyor? Çünkü ortak nokta kapitalizm bunun yüzünden devrimciler eylem yapıyor bunun yüzünden müslümanlar ölürken başka yerlerde ki müslümanlar onları öldürenleri protesto ediyor. Bir sizden bir bizden bir başka kesimden olan bir yapı neden kurulamaz Türkiye de? Merhum Ahmet Kaya'nın dediği gibi 'inanca saygı düşünceye özgürlük' bunun altında toplanabilirsek Türkiye gerçekten yaşanabilecek bir ülke olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder