Hürriyet

19 Temmuz 2016 Salı

' Taktım Bu Konuya '

İnsan bir yığın ruhtan bir çok ben'den oluşur. Sözde bütünlüğünü unutup parçalayarak kişiliğini pek çok ben'e ayırmak delilik sayılır,  bilim şizofreni diye niteler bunu. Belli bir çokluğun belli bir düzen ve gruplandırma olmaksızın denetim altında tutulamayacağı düşünülürse, bilim bu tutumunda haklıdır. Ancak bir çok ben'in bir kezliğine, bağlayıcı, yaşam boyu varlığını koruyabileceği bir düzene sokulabileceği inancında da haksızdır; bilimin söz konusu yanılgısıda  bazı tatsız sonuçlara yol açıyor. Taşıdığı değer, olsa olsa devletçe ise alınan öğretmenlerin ve eğiticilerin çalışmalarını basite indirgeyerek düşünce ve denemelerden kendilerini uzak tutmalarına olanak vermesidir. Söz konusu yanılgı dolayısıyla aslında şifa bulmaz derece de aklından zoru olan pek çok insana 'normal' hatta sosyal açıdan üstün kişiler gözüyle bakılmasından beri aslında 'dahi' olan pek çok insanin kaçık olmasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder