Hürriyet

3 Mayıs 2016 Salı

'Hiçbir Şey Yapmadan'

Sevgili Burak Aksak abimizin dediği gibi "Hiçbir şey Yapmadan on dakika kendimi dinlemeye çalıştım. Üçüncü dakika da kendime tahammül edemeyip yataktan kalktım." Sonra aklıma bir hızır hikayesi düştü belki de bana bir işaret belki de okurlar dan birine işaret olacak birsey olarak bir anda düştü onu yazayım dedim.. Bir vakitler köylü gariban gördüğü Hızır A.s özlemiyle yanar tutuşurmuş. Gece gündüz ellerini açar dua edermiş Ya Rabbi bana yine onu göster diye. Derken bu yüzden aklını oynatmış. Senelerce dağ, bayır gezip durmuş mecnun aklıyla. Yillar sonra aklıda geri gelmis köyüne dönmüş ama yine de hızır gelmemiş. Tekrar ellerini göğe açıp dua etmiş..Derken bi anda Hızır belirmiş yaninda. Eli ayağina dolanmış garibin. Hz. Hizir konuşmuş benden ne istersin diye. Adam da Hazret bu kadar kolaydi gelmek neden beni senelerce beklettin demiş. Hizir bunun üzerine üstünde ki yeleği ve başindaki külahı giydirmiş köylüye. Simdi sen hızırsin var çarşiya herkese görün demiş. Bizim köylü bunun uzerine çarşiya inmiş bir de ne görsün kimi kuyuklu kimi boynuzlu kimi karnı üzerinde sürünen onlarca mahlukat. Yılanlar, çiğanlar, sirtlanlar, maymunlar, aslanlar..dünya daki halimiz ne olursa olsun siyretimizle belli olacağız mana aleminde.  Insan denen mana dır. Suret kaş göz değil. Hizir olunca köylü herkesin icini görmüş. Hayrete kapılmış. Derken herkesin içinde ihtiyar birini görmüş tertemiz sakallı bir ihtiyar oh demiş birini bulabildim demiş ve yanina gitmiş..ihtiyar Ben hızırım var mi benden bir isteğin demiş köylü..Oysa ki o ihtiyar hızırdır.. cevap vermis ihtiyar bunun üzerine evladım sen işine bak bize hızır lazım olursa senin evine varırız..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder