Hürriyet

9 Mayıs 2016 Pazartesi

'Şeytan Ve Adem As'

Iyi aksamlar arkadaşlar. . bu konuya daha detayli ilerleyen günler de gireceğim ama şimdi iki hikaye ile sizlere anlatmaya örneklemeye çalışacağım dinlediğim hocaların  ( nouman ali khan, hamza thozortis..) sohbetleri sonucunda..
Adem as yaratilmadan önce meleklere Allah (bakara 30)  muhakkak ki Ben yeryüzüne bir halife göndereceğim. Dedi daha adem yaratilmadan plan yapilmişti ve melekler Adem as secde ettiler tek iblis haric. Şöyle bir örnek vereyim..Bir adam düşünün şirketin en alt tabakasinda misal güvenlik de görevli daha sonra okullar okuyor çalisiyor çalisiyor ve sürekli yükswliyor o şirkette en son müdür yardimciligina kadar geliyor ve yillar da geçmis oluyor bu sürecte..daha sonra patron yaninda 15 yasinda ki bir cocukla geliyor ve diyor ki yeni müdür bu git müdüre çay getir diyor o yardimciya. Tabi bizim yardimci şaşiriyor nasil olur Ben o kadar çalistim okudum mezun oldum benim tecrübelerim var. Bu çocuk da kim daha adini söyleyemez ne kalitesi var ne öğrenmiş hayir Ben bunu kabul etmiyorum. Diyor ve patron tarafindan kovuluyor. Arkadaşlar burda örnek verdigimiz yardimci iblisdir yani adem as secde etmiyor ki kendi de sürekli Terfi almiştir yani burda ki yakarışta mantiklidir kendinizi bi yerine koyun... simdi Adem as tarafindan bakalim. Adem as cennetten yasak Elma yi yiyerek yer yüzüne gönderildi oysa Allah ona dedi ki seni dünyaya yollayacağim ve senden nesiller nesiller ve nesiller olacak. Adem as gitmek istemedi çünkü cenette hersey vardi her istedigi oluyor melekler bile ona secde ediyordu. Daha sonra böyle bir olay olunca üzüldü gitmek istemiyordu çünkü ama Allah onun da nasil gideceğini biliyordu tabi ki de. Bir gün iblis adem as yanina gelerek... sen ne yapicaksin orada burda yaşamak varken adem as da artik burda duramam yakinda gideceğim dedi. Iblis eger burda melekler gibi sonsuza kadar durmak istiyorsan yasak olan meyve den o ağac sana o yuzden yasak ye ve sonsuza kadar gitme kal der. Adem as da gider yer ve cennetten gönderilir...simdi burada ne var diyeceksiniz. Gönderilme üzerine adem as da Rabbim Ben nefsime uydum yasak olani yedim sorumluluk benimdir der.. işte şeytan ve adem arasinda ki fark şeytan isyan etti kabul etmedi kovuldu. Itiraz etti ve mücadele ye girdi.. adem as ise kendi sorumlulugum dedi.. yani insanlar kader noktasinda her olayi Allah istiyordu da Ben istemedim kötü bisey yaptim ama Allah biliyordu ve izin verdi der ama mevzunun aslı örnekteki gibidir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder