Hürriyet

16 Ocak 2016 Cumartesi

Aynalar

İyi akşamlar arkadaşlar epeyli zaman oldu günün şiirini paylaşamadım. Bir abimin okumasını çok sevdiğim üstad Necip Fazıl'ın Aynalar şiirini paylaşmak isterim. Talip olana pek hikmetli bir şiir olduğunu düşünüyorum.
Aynalar, bakmayın yüzüme  dik dik;
İşte yakalandık, kelepçelendik!
Çıktınız umulmaz anda karşıma,
Başımın tokmağı indi başıma.
Suratım da her suç bir ayrı imza,
Benmişim kendime en büyük ceza
Ey dipsiz berraklık, ulvi mahkeme!
Acı hapsettiğin, sefil gölgeme.
Nur topu günlerin kanına girdim,
Kutsi emaneti yedim bitirdim
Doğmaz güneşlere bağlandı vade,
Dişlerinde, köpek nefsin, irade.
Günah günah hasat yerinde demet,
Merhamet, suçumdan aşkın merhamet.
Olur mu? Dünya ya indirsem kepenk,
Gözyaşı döksem Nuh tufanına denk
Çıkamam, aynalar, aynalar zindan,
Bakamam, aynada, aynada vicdan
Beni beklemeyin o bir hevesti
Gelemem, aynalar yolumu kesti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder