Hürriyet

8 Ocak 2016 Cuma

Rusya da ölüm gibi 1 hafta - 3

Evet arkadaşlar Rusya ile ilgili 3.cü yazım. Ne kadar milliyetçi olduklarından, temizlik anlayışlarının ne kadar pis olduğundan, akşam 6 dan sonra sokakta hayat olmadığından bahsetmek dahi istemiyorum. İnanın İstanbul gibisi çok az var, yok diyemiycem ama burda her an hayat var orda ise yok denecek kadar az gece klüplerinin dışında. Ayrıca kızlarının gerçekten güzel olduğunu söyleyebilirim. Bu kısımda şundan bahsedeceğim ki o da cuma namazıdır. Cuma günü oldu artık cuma namazını kılabilmek için cami arıyordum. Moskova da tarihi bir camimiz var 1994 yılında Türkiye tarafından yaptırılmış o sokağa girdim yalnız cami nin orda olduğunu bilmiyorum. Aşırı kalabalık var polisler falan var dedim heralde Putin geçecek bekleyeyim de göreyim adamı dedim. O sırada beyaz cübbeli 20li yaşlarda bir çocuk gördüm yanına gittim dedim hayırdır ne oluyor falan cuma namazı var dedi. Dedim ben de müslümanım cami arıyorum nerde falan gösterdi. Yani inanılmaz bir kalabalık ve Rus polisi sokağı kapatmış sokakta da kılanlar var her giren çıkanı arıyorlar güvenlik için. Cami ye doğru yürürken cami nin bahçe girişinde başörtülü ama mini etek giymiş iki kadın gördüm. Yaşlı bir müslüman amca da onlara bağırıyor anladığım kadarıyla buradan gidin erkekler namaz kılmaya geliyor burda durmayın gidin falan diyor. Kadınlar da adama bağırıyor gitmiyoruz duracağız diye ama herkes onlara bakıyor yani kadınlara değil mevzuya bakıyolar. Daha sonra daha genç bir adam o da müslüman yaşlı amcacaya bağırdı bırak dursunlar ne yapacaksın diye o da cevap verdi haram durmasın gitsinler. Kadınlar da Kur'an da böyle birşey yok başörtü diye birşey yok diyorlar ama hala sakız çiğneyerek duruyorlar orada. Neyse kadınlar sustu adamlar birbirine bağırmaya başladı bende o sırada abdest alıyorum. Arkamı bir döndüm daha genç olan yaşlı amcaya bir yumruk attı garip yaşlı adam da yere düştü. Kendi kendime dedim ya cuma cuma yazıktır falan sonra ayırdık adamları ikiside farklı yerlere gitti. Cumayı kıldık çıktık baktım kadınlar gitmiş. O an olayları anlamamış şaşırmıştım hani polisler de izin verdiğine göre kadınlar müslümandır falan sandım çünkü çıkışta para da dilenmişler. Neyse bir kaç gün sonra moskova dan st.petersburg'a geçiyorum bir baktım karşımda tren de oturun o iki kadından biri başında başörtü yok daha dekolte falan giymiş mini etek falan. O an anladım ki onlar orda provakasyon için varlar ve sürekli böyle gidip geliyorlar. Kadının yanına gittim bir şey sorabilir miyim dedim ama bir yandan da korkuyorum kadın rus ben turist bunlar milliyetçi kesin beni linç ederler falan ama bir yandan da sormak istiyorum neden öyle bir şey yaptınız diye. Gittim yanına eğildim elimde harita var haritadan bir yer sorar gibi can ı ask something dedim. Kadın şükür ki ingilizce bilmiyormuş. Rusça hayır dedi zaten bana. Belki de biliyordu da bilerek öyle dedi bilmiyorum. Bu da öyle bir anıydı. Daha sonra anlatacağım hava alanında ve metro da kalma hikayesine okuduğunuz için teşekkür ederim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder