Hürriyet

14 Mart 2016 Pazartesi

Bugün Bizim Memleket

Bugün, dünden başkaydı yollar, kullandığımız araçlar..içtiğimiz kahveler. Bugün bizim memleket, dünden kalma hayatlarına 25 gün öncesinden kalma hayatlarına, veya tarihlerini isimlerini unuttuğumuz şehitlerden sonra yine yeniden kalma buruk hayatlara devam ettik. Bugün yolda, metroda, vapurda, okulda, sokakta her yerde aynı bakışlar güldük. Bi ara bir şey oldu sabah vapurda arkadaşımın bir şey anlatması üzerine sesli güldüm o ara bir baktım ki insanlar bana bakıyor. İnsanlar her yerde aynı idi bugün. Konuşuyorlardı ama akıllarında, gözlerinde korku vardı.. Ama Nazım'ın dediği gibi 'hani şimdi biz, inanın güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göreceğiz' bir anda böyle demek istedim ama yok ki gelecek veya var değil artık geçmişte olanlar.. Bir bakıyoruz bir kaç gün önce Amerika Büyükelçiliği açıklama yapıyor Ankara da o bölgede patlama olabilir diye kendi vatandaşlarını uyarıyor ama bizimkiler yahu Mit, Mitin başındaki zat sen siz ne yapıyorsunuz, demek geliyor ki diyor da herkes. Ama giden gidiyor, Hak divanın da elbet huzur bulacaklar ve bu zülme göz yuman bu zülme yardım eden de Hak'kın huzurunda Hakikati görecektir..

İçinden tanırım ben o elleri,
Onlar ki zahirde viran olurlar,
Ardıçlı dağları, çamlı belleri
Aşanlar şi'rine hayran olurlar

Dökülür köpüklü sular yarından
Baharlar yaşatır, kışın karından
İçenler sihirli pınarlarından
Şöyle bir silkinir, ceylan olurlar..!

Orada yaşayan erlerin içi,
Bir yaşta yoğurur derdi, sevinci
Onlar ki sabansız, tarlasız çiftçi
Davarsız, kavalsız çoban olurlar..

Başıboş, kırlara salar tayını
Elinden düşürmez okla yayını
Ellere bırakır zafer payını,
Memleket yolunda kurban olurlar..

     Faruk Nafiz Çamlıbel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder