Hürriyet

18 Mart 2016 Cuma

Şeytan Her yerde Şeytan

Arkadaşlar..günaydın, hayırlı cumalar
Beyazıd-ı Bestami Hz. bir gün Kabe'yi tavaf etmiş tam kapısından çıkarken Kabe'nin çıkışında şeytanı görmüş. Nasıl görür falan deme oraya bakma mantığına girme işin o zaman şeytan senin yanındadır söyleyeyim..neyse, bir de bakmış kı şeytanın elinde bir çok yular varmış.. Hz. sormuş sen o yularla ne yapacaksın diye.. Şeytan da, içeriden çıkacak olanları beklerim tavaf ları bitsin hepsinin üzerine geçireceğim demiş.. Hz. sormuş tekrar peki bende var mıyım o yular geçireceklerinin içinde..Şeytan da 'Ben sana yularsız da binerim' deyu cevap vermiş. Aradan epey zaman geçmiş.. Hz. şeytanla konuşmasını unutmuş, bahar zamanların da döner iken bir akarsu kenarına gelmiş akarsuyu geçmek üzre. Tabi kendi genç, kuvvetli diri. Bir de bakmış ki akarsu kenarında hac dan dönen ve oraya oturmuş yaşlı nur yüzlü bir amca.. Hz. sormuş amca ne yapıyorsun burada?.. diye..amca da cevaplamış evladım karşıya geçmem lazım ancak akarsu beni korkutur ben bu halde nasıl geçerim diye düşünür dururum demiş.. Hz. de hemen amca gel ben seni geçireyim karşıya diye cevap vermiş ve almış sırtına. Akarsunun tam ortasına gelmişler amca kulağına yaklaşmış ve demiş ki; demedim mi ben sana yularsız da binerim diye.. Şeytan şeytandır, onun görevi de bu ona kızmamak lazım, burada ki sorun Hazret ilk anda kendi nefsine yenilip hac dan diğer çıkanlardan kendini bir an üstün görüp ben de var mıyım o yular geçireceklerin arasında diye sormasıdır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder