Hürriyet

27 Şubat 2016 Cumartesi

Gurur; Kusur mu, Erdemlik mi?

Arkadaşlar iyi akşamlar diliyorum.. bugün aslında daha erken saatlerde daha farklı bir konuyla ilgili yazacaktım lakin değerli manyak :)  biriyle konuşmamız ötürü bu konuya değindik. O da şöyle oldu, yarın film izleyelim dedik ve ne izleyelim falan derken kendisi Pride and Prejudice izledin mi dedi ben 19 kere izledim falan dedi bende izlemedim dedin o an biraz şok falan nasıl olur derken izleme kararı aldık. Sonrasında filmdeki en sevdiği repliğin 'Sizce gurur bir kusur mudur, yoksa erdem mi?' demesinden sonra bende sordum kendisine sence nedir diye.. onun üzerine yazmaya karar verdim ve şöyle devam etti konuşmamız. İlk önce her ikimiz de hem fikirdik kusur olduğu kanısında. Gururun arkasında bir zeka kıvılcımı yok ise kibre dönüşür bu da haliyle çekilmez hal alır diye düşündük..lakin ince bir çizgiden bahsettik devamında o da; aslında erdem de olabilir dedik. İnsan kendi doğrularından vazgeçmeyebilir kendinden ödün vermeyebilir ve sonrasında iyi veya kötü şeyler de olabilir mesela gurur sonrası cinayetler kadın cinayetleri örneğin bu erdemlik değil apatallıktır. Gurur aslında erdemli kişilerde olur..çünkü ne olduğunu biliyorlardır boş şeyler için gurur yapmaz o mükemmel kişiler. İnsanları var eden erdemleridir zaten gururları değil dedi o kişi. Mesela erdemliğin bir diğer ismi faziletli olma; bu ise insanı doğru yolda tutar, güzel huy, doğru davranış gibi. Ama kendileri devamında dedi ki; en önemli bireysel değerimiz gururdur. Gururun olmadığı tek ve en kutsal şey ise Aşk'tır. Buradan kendisine bu yorumları için teşekkürlerimi sunmayı bir borç bilirim.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder