Hürriyet

13 Şubat 2016 Cumartesi

Tembellik

Önemlidir tembellik etmeyi bilmek lazım. İşin özü tempodur. Yaptığından tamamen uzaklaşıp doğru zamanda mola almazsan her şeyi kaybedersin. İster aktör ol, ister ev kadını farketmez. Doruk noktalarının arasında hiç birşey yapmadığın boşluklar olmalı..Yatağa uzanıp tavanı seyret. Bu çok, çok önemlidir. Hiçbir şey yapmamak çok önemli. Ve bu çağdaş toplumda kaç kişi yapıyor bunu? Çok az, Bu yüzden herkes kaçık, saldırgan öfke ve nefret dolu. Eskiden evlenmeden önce bütün perdeleri çekip yatağa girer 3,4 gün yataktan çıkmazdım. Sıçmak için kalkar, konserve kutularından fasulyeleri yer tekrar yatağa girerdim. Üç-dört gün yatakta kalırdım öyle. Sonra kalkar giyinir dışarı çıkardım. Pırıl pırıl bir güneş olurdu ve harikulade sesler olurdu dışarda. Güçlü hissederdim kendimi, şarj edilmiş akü gibi. Sonra kaldırımda gördüğüm ilk insan yüzü. Şarjımın yarısını kaybederdim o anda. Kapitalizmle dolu boş, aptal ve duygusuz bir yüz öğütülmüş ve içimden ahhh yarısını götürdü derdim. Yine değerdi ama öteki yarısı hala benimle. Evet tembellik.. öyle derin düşüncelere falan dalmana gerek yok. Salyangoz gibi.. Harikuladedir.

Charles Bukowski

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder